terug in australie - Reisverslag uit Koojan, Australië van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu terug in australie - Reisverslag uit Koojan, Australië van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu

terug in australie

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Oktober 2012 | Australië, Koojan

Terug in australie
Nee, deze keer ben ik het land niet uit geweest om weer terug te komen in Australie. Deze keer ben ik vanuit het drukke Sydney overgevlogen naar het westen van Australie. Western Australia is voor mij het echte Australie. Dun bevolkt , countrytowns, uitgestrekte vlaktes en mensen met een goede mentaliteit. Heerlijk, weer terug naar de staat waar ik me thuis voel.
Na een wat moeilijke start met een gecancelde vlucht is het mij uiteindelijk gelukt om te vliegen van Sydney richting Perth. Een binnenlandse vlucht van 5 uur! Dat is nog eens wat anders dan in Nederland waar je in 20 minuten het land uit vliegt. Aangekomen in Perth stonden mijn nieuwe baas David en zijn vrouw Marnie mij al op te wachten op het vliegveld. Samen zijn we richting de boerderij gereden in New Norcia (150 km ten noorden van Perth). De boerderij staat in een omgeving waar goed geboerd kan worden. Doordat het weer beinvloed wordt door de oceaan valt er voldoende regen om degelijke gewassen te kunnen telen. Het bedrijf waar ik voor werk is vooral groot in hooi, dat is waar ik voor aangenomen ben. In oktober en november wordt het hooi gemaakt wat een drukke periode is voor het bedrijf. Maaien, harken en uiteindelijk hooibalen van het land af halen. Dat is in het kort wat er de komende maanden gaat gebeuren.
De afgelopen weken heb ik me vooral bezig gehouden met kleine klussen op de boerderij. We zijn druk geweest met het bouwen van een zwembad en ik heb me een aantal dagen vermaakt met de koeien. Ik ben voor een paar dagen omgetoverd tot een matador. Met een quad en een rode doek ben ik de weilanden ingejaagd om de stieren tussen de koeien uit te halen. De rode doek hielp helaas niet om de stieren tussen de koeien vandaan te krijgen. In plaats daarvan rende ze samen met de chicks de bosjes en riviertjes in. Mijn avontuurtje als matador veranderde daardoor in meer in een zwarte crosser op quad safari. Uiteindelijk is het me gelukt om de 13 stieren van de 500 koeien en de bosjes te scheiden. Weliswaar met kleerscheuren maar zonder stierengevecht.
Tussendoor heb ik ook nog een vrij weekend gehad. Dat kwam mij goed uit want dan had ik mooi tijd om mijn vrienden in Koorda op te zoeken. Laura en Tristan hebben mij weer zo gastvrij als anders ontvangen en mij rondgereden over het bedrijf. Voor mij was het super leuk om mijn oude leefomgeving weer terug te zien. Behalve dat er wat gewassen gegroeid waren is er weinig veranderd. De weersinvloeden van de woestijn hebben ervoor gezorgd dat er daar zo ongeveer geen regen is gevallen. Ondanks dat de gewassen er niet erg florrisant bij stonden lieten de mensen de kop niet hangen. Zoals vanouds waren de eski’s (koelboxen) weer vol gepakt en zochten de mensen elkaar weer op om leuke dingen te doen. Samen met vrienden hebben we de grote finale van de footy (zag maar eredivisie) gekeken en hebben we een paar barbecues gehad. 
Weer terug gekomen in New Norcia is het grote werk begonnen. Afgelopen week zijn we “flat out” (volle bak) gegaan met het maaien. Hoe dat allemaal in zijn werk gaat vertel ik de volgende kier, want ik moet zo weer beginnen!


  • 08 Oktober 2012 - 08:17

    Ge-anneke Hof:

    Hoi Mark,

    Na een vakantie weer aan het werk. Bevalt dat? Is het vreemd dat je nu alleen in Australië zit? Heel veel succes nog en tot in Nederland!

    Groetjes Ge-anneke

  • 08 Oktober 2012 - 08:20

    Buurvrouw Marije:

    Marki! Buurman! Matador!;D Super leuk verslag weer en fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt en Koorda hebt kunnen bezoeken! Heel veel succes met het hooi en het andere werk en voor de ontspanning heb je al gezorgd> jump zo nu en dan maar mooi in het zwembad;D Viel spas marki en tot spreeks! Groetjes uit Vethuizen! Marije

  • 08 Oktober 2012 - 08:53

    Buurvrouw Agnes:

    Ha Mark,

    Leuk weer van je te horen. Fijn dat je het naar je zin hebt. Hier zijn we ook aan het maaien om alles weer glad te krijgen. Bovendien zijn we vandaag begonnen met de maisoogst. Gelukkig is het droog geworden en blijft het deze week droog(hopenlijk). Je gaat het toch niet tè goed naar jouw zin krijgen daar? Wij willen jou wel in 2012 graag terugzien in Vethuizen.
    Heel veel groeten van ons.

  • 08 Oktober 2012 - 10:42

    O En O:

    Ha die Mark Fijn om weer wat van je te horen.En gelukkig dat je het weer getroffen hebt met je baas.
    Leuk is dat als je weer zo ontvangen wordt op je vorige werkadres.Hier gaat het goed.Veel liefs van
    Oma en Opa.

  • 08 Oktober 2012 - 10:42

    O En O:

    Ha die Mark Fijn om weer wat van je te horen.En gelukkig dat je het weer getroffen hebt met je baas.
    Leuk is dat als je weer zo ontvangen wordt op je vorige werkadres.Hier gaat het goed.Veel liefs van
    Oma en Opa.

  • 08 Oktober 2012 - 10:42

    O En O:

    Ha die Mark Fijn om weer wat van je te horen.En gelukkig dat je het weer getroffen hebt met je baas.
    Leuk is dat als je weer zo ontvangen wordt op je vorige werkadres.Hier gaat het goed.Veel liefs van
    Oma en Opa.

  • 08 Oktober 2012 - 10:42

    O En O:

    Ha die Mark Fijn om weer wat van je te horen.En gelukkig dat je het weer getroffen hebt met je baas.
    Leuk is dat als je weer zo ontvangen wordt op je vorige werkadres.Hier gaat het goed.Veel liefs van
    Oma en Opa.

  • 08 Oktober 2012 - 11:22

    Bart En Anke:

    Hey Mark,

    zow hey wat een verhalen weer. mooi dat je overal welkom bent.
    wij wachten met spanning op je volgende verhaal en je terug komst!

    groeten uut wijnbergen

  • 08 Oktober 2012 - 12:14

    Inge:

    Hey Mark.

    Leuk om weer een verhaal te lezen en fijn dat je het weer naar je zin hebt bij de nieuwe baas.
    Nog ff en wij gaan hier ook "flat out". In nov. gaat de eerste groep geiten alweer aflammeren.
    Terwijl jij druk aan het werk bent, zijn wij stiekum aan het aftellen.
    Laat het maar gauw december worden.

    Groeten en een dikke knuffel, Inge

  • 08 Oktober 2012 - 12:14

    Inge:

    Hey Mark.

    Leuk om weer een verhaal te lezen en fijn dat je het weer naar je zin hebt bij de nieuwe baas.
    Nog ff en wij gaan hier ook "flat out". In nov. gaat de eerste groep geiten alweer aflammeren.
    Terwijl jij druk aan het werk bent, zijn wij stiekum aan het aftellen.
    Laat het maar gauw december worden.

    Groeten en een dikke knuffel, Inge

  • 08 Oktober 2012 - 14:06

    Bram:

    Ha reismaatje,
    wat goed om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Qua weer betreft kun je ook maar beter daar blijven, ik heb alweer kennis kunnen maken met het herfstachtige weer in Nederland! :p
    Suc6 nog daar en veel plezier!

    Groeten Bram

  • 08 Oktober 2012 - 14:06

    Bram:

    Ha reismaatje,
    wat goed om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Qua weer betreft kun je ook maar beter daar blijven, ik heb alweer kennis kunnen maken met het herfstachtige weer in Nederland! :p
    Suc6 nog daar en veel plezier!

    Groeten Bram

  • 08 Oktober 2012 - 19:02

    Inge:

    Hey Markie,

    Mooi dat je het nog zo goed naar je zin hebt!!! Ben ik blij om.
    Ik heb je natuurlijk nog niet zo lang geleden gezien, maar mis je nu wel hier in NL hoor!
    Maar ga nog lekker genieten daar, want hier ist koud brrrrr.
    xxxxx


  • 09 Oktober 2012 - 21:35

    Sabine (schoonzussie):

    Hey markie!

    Goed om weer wat van je te lezen! maakte me al een beetje zorgen;)

    Ik wens je heel veel succes de komende 2 maanden op je nieuwe stek,
    fijn oom te horen dat het goed met je gaat! en dat je het erg naar je zin hebt nog steeds,


    Nog eventjes volhouden , en dan wordt het tijd om je biezen te pakken en richting houze te komen;)

    Groetjes van je grote broer, en van mij natuurlijk...

    Doe het rustig aan! en tot snel!!

    veel liefs Sabine


  • 10 Oktober 2012 - 19:04

    Thijs:

    Leuk dat je wederom zo hartelijk werd ontvangen in Koorda en omgeving!
    En al flink aan het balen? (om maar even een woordgrapje erin te gooien;))

    Veel plezier ermee en tot over 2 maand.

    Gr Thijs

  • 11 Oktober 2012 - 18:54

    Maaike:

    Hee Mark!

    Gek zeg... Dat je er nog steeds zit ;) Heb je bewust gekozen voor een andere plek om te werken? Nog meer verschillende ervaringen opdoen? Hoe lang blijf je daar nu nog? Kom je ooit nog eens terug?! ;P

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Koojan

Mark

Actief sinds 08 Mei 2010
Verslag gelezen: 794
Totaal aantal bezoekers 36062

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 03 December 2012

Wereldreis

13 Mei 2010 - 16 Juli 2010

Stage Duitsland en Hongarije

Landen bezocht: