Waar gaat dat heen? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu Waar gaat dat heen? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu

Waar gaat dat heen?

Door: Mark Elshoff

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Na het lang heel spannend gehouden te hebben vond ik het wel een keer tijd worden om te vertellen wat ik deze zomer nou ga doen. Mijn reis gaat naar Oost-Duitsland en Hongarije. Mijn stage opdracht is het maken van een kostprijsvergelijk van de varkenshouderij in deze twee landen. Voor het verzamelen van de gegevens zal ik veel met adviseurs op pad gaan om gegevens te verzamelen.
De eerst drie weken begin ik met het maken van een onderzoeksopzet en zal ik de eerste bedrijven bezoeken. Ook zal ik de nodige tijd moeten steken in de Duitse taal. Ik zit dan samen met Tom (andere stagiaire) in Klein Wanzleben. Dit plaatsje ligt vlak bij Magdenburg en ongeveer midden tussen Hannover en Berlijn. Tom gaat een voerproef doen op een varkensbedrijf.
Na de eerste drie weken zal ik verhuizen naar Beelitz. Dit is ongeveer 150 km rijden. Beelitz ligt ongeveer 50 km ten zuid westen van Berlijn. In Beelitz staat de productielocatie van Hendrix-Ilesch waar ik de opdracht voor doe. Vanuit dit plaatsje ga ik met de adviseurs op pad langs de varkensbedrijven. Zodra er genoeg gegevens binnen zijn, dit zal ongeveer 3 weken duren, rij ik door naar Hongarije. Hier ga ik ook met adviseurs langs bedrijven om de financiële gegevens te verzamelen die nodig zijn voor het onderzoek. Wat ik verder allemaal ga doen in Hongarije weet ik nog niet. Dat zie ik tegen die tijd wel.
Mijn reis begint donderdag 13 mei. Dan vertrek ik richting Beelitz voor een eerste kennismaking. Dus nu nog ff de laatste zaken regelen en iedereen gedag zeggen.

Alles kump goed!

  • 11 Mei 2010 - 10:03

    Mark Janssen:

    Hey markos,

    Veel succes in het buitenland jonge en als je naar het Hongarije gaat kom je maar even langs in Slowakije daar ben ik dan ook.

    Groeten mark

  • 11 Mei 2010 - 10:51

    Fam Winters:

    Veel plezier tussen de poeten Groetjes de poetjes

  • 11 Mei 2010 - 10:58

    Linda Roekevisch:

    heey mark!

    gelukkig heb je wat gevonden! goed bezig!

    ben vorige week nog bij hendrix illesch geweest! ga je toevallig bij Dick Kroot in de leer? of wolfgang illesch zelf?

    op dit moment zijn daar nog twee stagaires van de HAS, dus dat word vast wel gezellig!

    Je gaat er heel wat zien ;) allemaal grote bedrijven daar.

    veel succes!

    Groeten Linda

  • 11 Mei 2010 - 11:23

    Inge:

    Gutentag Mark...

    hè hè eindelijk is het dan zover. Ik hoop dat je daar een leerzame maar vooral ook een leuke tijd zult hebben.
    auf wiedersehen... Inge

  • 11 Mei 2010 - 14:37

    Frederique:

    Markie heel veel plezier & succes! Je buurvrouw.

  • 12 Mei 2010 - 01:00

    Bernadette Veenstra:

    Heeee markie!!! Super dat je eindelijk een stage heb kunnen vinden! Je opdracht klinkt ook heel leuk, dus dat gaat helemaal goed komen! Ik wens je heel veel plezier en succes! maak er een leuke tijd van en tot over 4 maandjes!!:D
    Kus

  • 12 Mei 2010 - 19:06

    Bibi:

    Goede reis morgen en succes!! X

  • 12 Mei 2010 - 19:47

    Oma En Opa:

    Wij wensen jou veel sukses en een leerzame tijd.We blijven met
    belangstelling je berichten volgen.
    veel liefs,Oma en Opa.

  • 13 Mei 2010 - 11:52

    Inge V Balkom:

    Heeeyy markie,

    Had je al even gecontact he via de sms! Maar opdracht klinkt goed, ben benieuwd wat je allemaal gaat zien en mee maken. Geniet van de biertjes daar he!! Ik ga je verhaaltjes zeker bij houden, succes en super veel plezier daar.
    Kussss

  • 16 Mei 2010 - 19:48

    Marianne:

    heeeeel veeeeel succes

    leuk dat je er dinsdag nog was.

    liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 08 Mei 2010
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 36097

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 03 December 2012

Wereldreis

13 Mei 2010 - 16 Juli 2010

Stage Duitsland en Hongarije

Landen bezocht: