Aankomst - Reisverslag uit Fichtenwalde, Duitsland van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Fichtenwalde, Duitsland van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Mark Elshoff

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 Mei 2010 | Duitsland, Fichtenwalde

Hier dan uiteindelijk mijn eerst verhaal uit Duitsland. Ik schrijf dit terwijl ik ff zit te wachten op Tom. Ik sta nu op de parkeerplaats van het bedrijf waar ik de komende drie weken met Tom zal zitten. Als Tom straks ook hier is rijden we samen door naar een plaatsje in de buurt van Beelitz. Daar zitten de andere jongens die ook stage lopen.
De reis was tot nu toe niet bijzonder. Bijna geen vrachtwagens op de weg dus kon lekker doorrijden. Onderweg kwam ik nog een groep Porsche coureurs tegen die wedstrijdje aan het doen waren. Toch jammer dat ik ze later weer tegen kwam!
Voor een ieder die zich zorgen maakt of er wel genoeg olie op de wereld is; heel Duitsland is zo ongeveer geel van de koolzaadplanten waar ze later olie van gaan maken. Ook aan windenergie geen gebrek. Wel jammer dat ze al zo lang noorden wind maken. Als ze nou zuidenwind zouden maken werd het tenminste is een keer wat warmer. Hier in Duitsland is het gelukkig iets warmer als in Nederland. Maar helaas ook nog maar twaalf graden.
Onderweg natuurlijk heerlijke Hollandse hits op staan. Maar toen die op waren heb ik het toch maar op de Deutsche slager gezet. Dat bevalt me overigens prima.
In het plaatsje Klein Wanzleben waar ik de komende weken zit is wel het een en ander te doen. Er zit een suiker fabriek, een zaadveredelingsbedrijf van KWS, een bakker, supermarkt, een of andere loonwerker en evenzoveel windmolens als huizen.

Dit tweede deel schrijf ik vanaf het huis waar de adviseurs uit Nederland, Twan en Thijs wonen. Gisteren ben ik samen met Tom naar Beelitz gereden. Op het laatste stuk snelweg was geen auto te bekennen. Dus dat reed wel lekker. Toen we aankwamen bij Thijs, Twan en Bart hebben we eerst maar is ff uitgerust op de bank. Daarna zijn we naar onze zimmervermietung gegaan. Hier waren een aantal kamers gereserveerd. Na de koffers gedropt te hebben zijn we gaan eten bij de Balkan. Das een restaurantje wat Twan en Thijs al kenden. Daar hebben we heerlijk gegeten. Op de terugweg liepen overal zatte mannen over de weg. Het was Fathertag, dat betekend dat alle mannen zich mogen bezatten.
Vandaag hebben we op kantoor van iemand uitleg gehad over het computersysteem wat ze hier hebben. Vanmiddag hebben we Bart geholpen met het voorbereiden van een voerproef van hem. Hebben zojuist een flinke pot pasta op. Het eten smaakte goed en verdiende volgens goed gebruik een boertje. Straks gaan we nog ff de stad in. We gaan kijken of er in Potsdam nog wat te beleven valt. Morgen gaan we met zijn allen naar Berlijn, overdag de toerist uithangen en ’s avonds de stad in. Zondag zien we wel weer wat we gaan doen.

Goed weekend!

  • 14 Mei 2010 - 20:33

    Inge:

    Hey Mark. Net je verslag gelezen.... leuk.
    Veel plezier morgen in Berlin en vergeet de KAWEDE niet, dat moet je echt gezien hebben, zoooo groot!
    Groetjes, Inge

  • 15 Mei 2010 - 02:54

    Inge V Balkom:

    Heey markie,

    Leuk om te horen dat je goed aangekomen bent daar. De eerset zatte duitsers al gespot haha mooi!! Veel plezier in Berlijn en veel plezier met toerist zijn!

    Kusss

  • 15 Mei 2010 - 18:09

    Opa En Oma:

    Fijn te horen dat je het
    tot nu toe naar je zin hebt.Hoe rijdt de auto?
    Liefs,O enO.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 08 Mei 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 36111

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 03 December 2012

Wereldreis

13 Mei 2010 - 16 Juli 2010

Stage Duitsland en Hongarije

Landen bezocht: