Dagje Berlijn - Reisverslag uit Fichtenwalde, Duitsland van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu Dagje Berlijn - Reisverslag uit Fichtenwalde, Duitsland van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu

Dagje Berlijn

Door: Mark Elshoff

Blijf op de hoogte en volg Mark

16 Mei 2010 | Duitsland, Fichtenwalde

Het eerste weekendje stage zit er al weer op. Vrijdag avond zijn we met zijn allen naar Potsdam gereden om te kijken of daar wat te doen was. Twan en Thijs wisten wel een leuke discotheek om heen te gaan. Bij aankomst bleek hij helaas gesloten te zijn. Verder was er weinig te beleven in de stad. Toch was het ons gelukt om wat te vinden. Namelijk een of ander studentenkroegje. Dat was natuurlijk wel ff gezellig.
Zoals gepland zijn we zaterdag naar Berlijn geweest. We zijn rond de middag met de auto naar een treinstation gegaan en van daaruit richting Berlijn. We zijn toen maar zo ergens uitgestapt, wat achteraf gezien een hele goede keuze was. Omdat ’s avonds de finale was van de DFB Pokal stond de hele stad vol met fans van Bayern Munchen of Werner Bremen. Fans van beide clubs stonden naast elkaar met zijn allen feest te vieren en bier te drinken. Heel veel bier. Na wat rond gelopen te hebben zijn we maar eens een kijkje gaan nemen van de beker waar het om ging. Dat was een best ding.
Ik geloof dat we daarna in het bekende gigantisch grote winkelcentrum terecht kwamen. In de Saturn heeft Tom zich ff een fototoestel gekocht. Toen we de winkel van 6 etages aan de andere kan verlieten kwamen we erachter dat er niet alleen gewinkeld kon worden. Het hele centrale trappenhuis stond vol met fanatieke fans. Onder in het gebouw zat een Ierse pub waar wij ook maar ff een pilsje gepakt hebben. De sfeer was zo gezellig dat we er toch maar een paar extra dronken. Toen ook wij de liederen begonnen te kennen die gezongen werd het echt leuk. Bayern Munchen die lederhose aus werd er gezongen.
Na dit feestje werd het toch zaak voor serieuze dingen. We hadden namelijk nog geen slaapplek voor ’s avonds dus gingen opzoek naar een hostel. Na half Berlijn gezien te hebben konden we geen hotel vinden en besloten we toch maar om een ’s avonds naar huis te gaan. Toen we na een goede maaltijd weer in de Ierse pub kwamen was die zo ongeveer leeg. Alle bierdrinkende fans waren verhuist naar het stadion om daar de wedstrijd aan te moedigen. Onder het genot van een colaatje of pilsje hebben wij de wedstrijd bekeken. Natuurlijk zijn wij wel een beetje trots op onze voetballers die de Pokal binnen gehaald hebben. Twan bedacht zich dat er ook een paar andere klasgenoten in de buurt van Berlijn stagelopen en nodigde hun uit om ook de stad in te komen. Dat leek hun natuurlijk wel leuk, en ons ook want hun hadden nog wat slaapplekken. Dat betekende dat ik mijn colaatje rustig kon omruilen voor een pilsje. We zijn na de wedstrijd vertrokken richting discotheek Dante. Dit lag zo ongeveer aan de andere kan van de stad dus wij hadden de U-Bahn maar weer gepakt. Dat gaat een stuk sneller. Na een potje straatvoetbal hebben wij ons daarbinnen weer heerlijk vermaakt met een drankje en een dansje. Blijkbaar spoorde de sfeer iedereen aan om wel heel fanatiek te dansen. We hebben zo’n beetje alle Hollandse varianten (inclusief de klompendans) geïntroduceerd in Berlijn. De terug weg verliep zeer voorspoedig. In de tram werden we ernstig afgeleid waardoor we veel te laat uitgestapt waren. Na lang wachten en daarna heel lang in de tram te zitten kwamen we uiteindelijk toch nog aan bij de residentie van Pieter en Paul, onze klasgenoten. We hebben hier onze roes uitgeslapen en nog genoten van de gezellige avond die we gehad hebben.

• 16 Mei 2010 - 19:49

Marianne:

ik lees het al voorlopig alleen kostenvergelijking op de pilsmarkt!!!!

Goede voorbereiding......
    is het halve werk

groetjes van ons allen

• 16 Mei 2010 - 20:10

Frans:

Ja dat valt nog niet mee hé, stage lopen.

Succes en groeten!

• 16 Mei 2010 - 20:14

Gerwin:

Vooral blijven drinken

• 16 Mei 2010 - 20:38

Inge:

Het klinkt al behoorlijk Duits, met al dat bier drinken.
    Heb je Louis nog gezien in z`n lederhose?
    Liefs, Inge

• 17 Mei 2010 - 02:43

Bernadette Veenstra:

Heee markie!! Leuk om te lezen dat je het naar je zin heb!! En met lekker biertjes drinken vermaak jij je wel;)! Veeel plezier nog Kus

• 18 Mei 2010 - 12:18

Frederique:

Markie! Nou dat klinkt wel goed bier en voetbal, ik dacht alleen altijd dat jij niet zo van de voetbal was;) Nu begint het zware leven natuurlijk; stage lopen. Veel succes en geniet van alle leuke dingen! X

• 19 Mei 2010 - 04:58

Inge V Balkom:

Heeyyy markie,

Mooi verhaal zeg, vooral dat bier haha! Dat gaat je daar ook goed af zo te lezen! Vraag me toch af wat de afleiding was in de tram, haha!
    Geniet ervan daar he en werkse ook.

Kuss