Thailand op volle toeren - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu Thailand op volle toeren - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu

Thailand op volle toeren

Door: Mark Elshoff

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 November 2011 | Thailand, Chiang Mai

Na een paar dagen op Koh Phangan werd het tijd om verder te reizen. Op het eiland hebben we genoten van de fullmoonparty en alle feesten die daar bij horen. De dag na de fullmoonparty hebben we nog wat gegeten met Tom (de exbuurman uit Den Bosch). We hebben ook allebei nog een scooter gehuurd. Met de scooter zijn we samen met een meid uit Oostenrijk wat rond gereden over het eiland. We zijn onder andere bij een Chinese tempel geweest en hebben op een strand aan de andere kant van het eiland gelegen. Het toeren was echt geweldig want de scooters waren niet echt tam! Ook door de bergen wisten ze niet van ophouden. Geweldig!

Vanuit Koh Phangan zijn we met de night ferry vertrokken richting het vaste land. De slaapboot was erg bijzonder. Allemaal matrassen naast elkaar en dat was het. Het was echt lepeltje lepeltje met zo’n vijftig man per kant. Toen we aankwamen zijn we verder gereisd met een bus en een longtailboat. Dit laatste was nodig omdat de plek waar we heen gingen alleen via het water bereikbaar was. Aangekomen op Tonsai Beach (vlakbij Railay Beach) ontdekten wij deze geweldige plek. Alleen maar backpackers, alles lekker goedkoop en een hele relaxte sfeer. Railay beach is een echt klimoord. Veel mensen komen hier om bergen/rotsen te beklimmen. Wij moesten dit natuurlijk ook proberen en hebben besloten om de “Deep water solo” te doen. Dat is een rots beklimmen boven de zee. Klimmen zonder touwen zo hoog als je kan en durft. Als je niet verder wilt kun je in de zee springen. Mijn eerste klimervaring was erg leuk. Ik ben tot een meter of 10 hoog geweest, als je moet springen is dat hoog zat! Tussen de middag hebben we met de hele club, een man of 20, gegeten op een geweldig mooi strandje tussen de bergen. Hier heb ik ook een poos gesnorkeld tussen de vissen. We hebben dezelfde plek een paar dagen weer bezocht. Toen op eigen initiatief met een kajak. Het kostte een uur om er te komen. Varen op volle zee in de volle zon valt tegen! Met de kajak zijn we op verschillende strandjes aangemeerd om wat rond te kijken.

In de avonden zijn we bij de reggae bars geweest. Het was goed te ruiken waarom de sfeer zo relaxt was. Ondanks dat we zelf geen special cake gehad hebben, of iets wat er op lijkt, was het erg leuk. De live band (Job 2 Do) was zelf ook helemaal is hoge sferen wat de reggae muziek zeker ten goede kwam. Kort samengevat, Tonsai Beach is de perfecte plek voor iemand die; het niet erg vind om primitief te leven, van relaxen houdt, een hekel aan verkeer heeft, graag klimt en geen problemen heeft met een blauwe zee.

Na vier dagen relaxen en actie hebben we Tonsai Beach weer verlaten om naar de volgende bestemming te gaan, het eiland Koh Phi Phi. Dit eiland staat bekend om zijn witte stranden en het blauwe water. Ook is dit eiland in 2004 getroffen door de Tsunami. Ons werd aangeraden om naar dit eiland te gaan vanwege de goede feesten. Eenmaal aangekomen ontdekten we meteen dat dit een hele gewilde plek is voor toeristen. Dit zorgde er helaas voor dat alles een stuk duurder was. De nadelen van een goedkoopdte onderdak hebben we daardoor ook ondervonden. Een bed waarvan de spiralen in je rug prikken en een koude douch die maar heel weinig water geeft. Dat hoort er nou eenmaal bij moet je maar denken.

Op het eiland kon je redelijk goed feesten. Het is een beetje het Salou van Thailand. Redelijk wat kroegen en veel feest op het strand. Helaas wel allemaal voor relatief veel geld. We zijn de tweede dag met een party boot de zee op gegaan om wat mooie dingen te kunnen zien. Met 50 man op een strand van 20 meter staan om tien apen te kunnen voeren vond ik erg toeristisch. Ik deed er zelf ook aan mee dus dat moet ik dan maar snel vergeten. De rest van de dag hebben we op meer plekken aangemeerd en leuke dingen gedaan. ’s Avond was er een afterparty in de Dojo bar. Het was erg leuk om met alle mensen van de partyboat op stap te zijn. Er is dan ook het nodige geconsumeerd en gecommuniceerd. Ook een dag later waren er nog veel dezelfde mensen op het eiland, erg gezellig dus. We hebben veel gelachen met een Chinees, een Amerikaan, Ieren, Denen, Zweedse, Nieuw Zeelanders en Australiërs. Wat een bult nationaliteiten. Uitstapjes maken met grote groepen is leuk om mooie dingen te kunnen zien, maar is vooral leuk om mensen te leren kennen.

Drie nachten op Kho Phi Phi was voor ons genoeg. We hebben besloten om niet naar Phucket te gaan omdat dat nog toeristischer zou zijn. In plaats daarvan hebben we een reis uitgestippeld naar Chang Mai, het noorden van Thailand. Dit verhaal heb ik vooral in de bus geschreven. Het duurde namelijk meer dan 12 uur om in Bangkok te komen. Onderweg hadden we ook nog een klapband gehad dus het viel niet mee. Aangekomen in Bangkok was het weer licht en hebben we ons meteen naar het treinstation laten brengen. We waren toch al kapot, dus een paar uur reizen naar het noorden kon er nog wel bij. Gelukkig waren er nog twee plekken vrij. De reis ging dwars door Thailand naar het noorden. Onderweg zagen we vooral reisvelden. Thailand is namelijk de grootste exporteur van reis. Van de overstromingen hebben we ook wat gezien. Erg indrukwekkend om te zien, maar vooral erg voor de getroffenen. Omdat we moesten omrijden duurde de rit wat langer. Toen we ’s avonds om 1 uur aankwamen hadden we in totaal 34 uur gereisd, iets te veel voor iemand die gewend is om veel bewegingsruimte te hebben.

Bij ons hostel hebben we een trektocht geboekt naar de jungle. De tocht duurde drie dagen. We waren met 4 dames en 8 mannen op pad. We hebben tijdens deze toch veel verschillende dingen gedaan: olifant rijden, wandel tochten door de jungle, vallen gezet, allerlei planten en bomen bekeken, kampvuur gemaakt, bij locals geslapen, samen eten gemaakt, zingen bij het kampvuur, sterren kijken, whisky drinken, raften en volgens mij nog veel meer. De dagen waren erg leuk. De meeste waren Frans en gelukkig waren er ook nog twee Canadese mee. Erg veel mee gelachen. We hebben deze dagen te veel mooie momenten gehad met onze gids Mr Ton om op te schrijven. Maar ik kan je vertellen dat ik nog nooit zo’n mooie sterrenhemel gezien heb. Ook na de tocht hebbe3n we nog wat dingen gedaan met de mensen uit de groep. Nu gaat iedereen zijn eigen weg weer. Wij ook. Morgen willen we met brommers naar Pai gaan rijden. Onderweg zou er veel te doen en te zien zijn. Wat we verder gaan doen weten we nog niet. Maar we vertrekken over een week al weer naar Sidney, dus veel kan het niet zijn.

De volgende keer hoor je meer over het Noorden van Thailand en de volgende bestemmingen. Ik heb mijn foto’s in een filmpje op youtube gezet. Helaas zonder muziekje omdat youtube dat geblokkeerd heeft. Zie de volgende link: http://www.youtube.com/watch?v=zytQdXeOToo

Allemaal bedankt voor de reacties op mijn vorige blog!

• 28 November 2011 - 13:29

Opa En Oma:

Tjonge, wat zien jullie veel.Maar we zijn niet jaloers want zo n leven houden wij niet vol.Hier alles goed.Dikke knuffel voor jullie en veel liefs, Oma en Opa.

• 28 November 2011 - 13:29

Opa En Oma:

• 28 November 2011 - 13:53

Anke:

Weer een mooi reisverslag Mark! Je kunt overduidelijk lezen dat je het helemaal naar je zin hebt! Geniet! Liefs van de buurtjes!

• 28 November 2011 - 14:43

Astrid:

Hooi mark,
    Super leuk om je verhalen te lezen..
    Je hebt het zo te horen na je zin!!
    En je Geniet er van! leukleuk:)

• 28 November 2011 - 15:19

Inge E.:

Wat een mooi verhaal heb je weer en mooie foto's en filmpjes.
    Dat touwtje springen..... dat lijkt me ook wel wat!!! (Maar dan toch maar zonder vuur)
    Veel liefs en groeten aan Bram,
    Inge.

ps. de groeten van Ruud en Jan vd Zee.
    Was leuk met al die kinderen

• 28 November 2011 - 15:52

Ragonda:

he mark
    erg leuk om je verhaAL te lezen en mooie foto's!!geniet lekkr verder van jullie avontuur
    groetjes ragonda

• 28 November 2011 - 18:49

Harmen:

He Mark,
    Leuk je verhalen te lezen.
    Ziet er goed uit joh! Gelukkig kunnen we hier iig nog naar Montferland kijken ;)
    Enjoy!
    Gr Harmen

• 28 November 2011 - 20:47

Mark Janssen:

Hey mannen,

zo te horen hebben jullie het goed naar
    jullie zin, ik zou zeggen nog heel veel
    plezier en geniet ervan ;)

Grs, de limburger

• 28 November 2011 - 22:36

Marianne:

zo weer helemaal op de hoogte van het wel en wee in den vreemde. Hier in zevenaar is het als vanouds..slapen werken eten etc. Nu, niet helemaal, wij hebben nu ook vakantie en gaan 1 dec. voor 6 dagen naar Barcelona. Is voor ons al een hele onderneming.
    Het ga je goed en tot het volgende bericht.
    Toedeledokie!!

• 29 November 2011 - 07:03

Ge-anneke:

Hoi Mark,
    Volgens mij wordt dit een reis om nooit te vergeten. Geweldig wat jullie nu al gedaan hebben. Schrijf straks graag uitgebreid over Sydney (en hopenlijk de oostkust van Australië) want dan heb ik daar ook nog wat aan. Maar als ik jullie verhalen lees isThailand toch ook erg mooi. Geniet van je reis!!
    groetjes Ge-anneke

• 29 November 2011 - 15:00

Wies:

Wat klinkt dat heerlijk allemaal en wat een spannende avonturen. Genietse en benieuwd naar jullie volgende verhalen

• 29 November 2011 - 18:40

Buurvrouw Agnes :

Hartstikke leuk om beelden te zien van jullie belevenissen en dat jij, Mark, ook nog oog hebt voor een thaise geit!
    Biedt perspectief! Zo hebben wij in de buurt afrikaanse boergeiten en ook nog thaise strandgeiten.
    Geniet ze en goede reis naar Australië.
    Liefs van de overburen.

• 29 November 2011 - 19:28

Linda Roekevisch:

Woooow gaaf hoor mannen! Wat leuk om te lezen dat jullie je zo goed vermaken! Goede vlucht naar Sidney!
    Groetjes, Linda

• 30 November 2011 - 17:59

Maggy :

Hallo mark,

Wat geweldig is het allemaal ziet er wel eng uit dat bergbeklimmen.
    Trouwens wel gaaf dat je nog een geit gezien heb die zul je wel gemist hebben :P.

Veel plezier in het Noorden en we zien/lezen het wel weer hoe het daar is geweest.

Groetjes uut kilder

• 02 December 2011 - 09:40

Rene:

Haa Mark,
    Je vermaakt je goed zo te zien
    zitten mooie foto's tussen, lijkt me een erg mooi land.
    Opa en oma zijn niet jaloers, maar ik wel :p
    Veel plezier

• 03 December 2011 - 11:50

Ruud D.:

Hoi Mark,
    Mooie en zeer herkenbare verhalen...
    Geniet er van en doe het kalm an!
    Gr. Ruud

• 05 December 2011 - 09:22

Herman:

Hoi Mark
    Wat super zeg die reis, zo te zien vermaak je wel, en geniet ervan.
    Was zaterdag nog bij je ouders op het bedrijf effe nieuwe stal kieken, nou een plaatje hoor.
    Nog heel veel plezier.
    Herman Gosselink

• 08 December 2011 - 14:03

Armanda:

Wat een stoere verhalen Mark :) Klinkt als een fantastisch avontuur!

Veel plezier daar verder! Groetjes

• 09 December 2011 - 20:51

Bernadette:

Heeee markie (en brummie),

Super leuk om al jullie verhalen te lezen, echt toevallig dat jullie TOM zijn tegen gekomen, doe hem de groetjes haha! Hier in den bosch is alles rustig, ik mis jullie als huisgenootjes en ben heeel jaloers op al jullie belevenissen, maar super mooi allemaal! Geniet ervan en tot de volgende verhalen! Mooie fotos!!!! HOUDOE X

• 14 December 2011 - 04:23

Inge:

Markie,

Leuk om je fotos te zien en je verhaal te lezen!! Geniet ervan!
    xxxx