De week van de extremen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu De week van de extremen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Mark Elshoff - WaarBenJij.nu

De week van de extremen

Door: Mark Elshoff

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 November 2011 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Daar is ie dan. Het eerste reisverslag, om jullie een beetje op de hoogte te houden. Het is nu precies een week geleden dat de reis begon (dat wil niet zeggen dat ik elke week wat ga schrijven). Na wat voorbereiding, feestjes en afscheid nemen zijn we vorige week zaterdag vertrokken. Met we bedoel ik Bram en ik. Ik heb alles bij elkaar 7 jaar met Bram in de klas gezeten, en gingen ook in Den Bosch (als Achterhoekers) veel met elkaar om. Een goede bodem leek mij.
Nadat we onze ouders gedag hadden gezegd op Schiphol werd ik op de valreep nog verrast door mijn opa en oma. Ze kwamen om de hoek rennen om mij ook nog uit te kunnen zwaaien. En dat zonder het ook maar iemand te vertellen, GEWELDIG. Na een keer of twintig gezwaaid te hebben gingen we door de douane en begon het grote avontuur.

We hebben de vluchten geboekt bij Emirates Airlines. Deze maatschappij is van één of andere oliesjeik uit Dubai. We hebben een comfortabele vlucht gehad van ongeveer 6,5 uur. Gelukkig was er genoeg entertainment om de tijd wat sneller te laten gaan. Ik heb bijvoorbeeld de Smurfen gekeken en spelletjes gespeeld op het schermpje. Aangekomen in Dubai keken we ons meteen de ogen uit in de immens grote aankomsthal.

We hebben twee dagen in Dubai rondgekeken. Twee dagen is te kort om alles te zien, maar lang zat voor mijn portemonnee. De attracties zijn duur, maar de rest valt mee. De eerste dag zijn we naar de Dubai Mall geweest, een winkelcentrum met een ijsbaan, een aquarium en heel veel winkels (een echte aanrader voor vrouwen met een dikke portemonnee die een shopmaatje hebben). Na een halve dag rond gelopen te hebben in het winkelcentrum hebben we de hoogste wolkenkrabber ter wereld beklommen. Helaas ging de lift niet helemaal tot aan de top, maar het uitzicht was gigantisch. We keken over alle andere wolkenkrabbers heen en konden in de verte de palmeilanden en the world of dubai zien. Dit zijn opgespoten eilanden. Die avond hebben we in het hotel nog naar een soort Indische dans show gekeken. Het was echt hilarisch om te zien. Wat een verschrikkelijk foute muziek en een foute dames die denken dat ze er op kunnen dansen!

De dag erop zijn we naar het andere winkelcentrum geweest waar ook de skihal zit. Ja een skihal, midden in de woestijn! We zijn er niet in geweest, maar het was wel grappig om sjeiks en gesluierde dames in speciale skipakken de bult af te zien gaan. Na een bak koffie zijn we het palm eiland opgegaan om te gaan zwemmen in een aquapark. Helaas waren wij te laat. In plaats daarvan hebben we maar gewoon eens om ons heen gekeken en genoten van hetgeen wat er was.

De volgende dag moesten we vroeg op om weer verder te vliegen naar de volgende bestemming, Bangkok. De stad die momenteel bekend staat om het water. Toen we bijna aankwamen konden we de stad zien liggen. Die is echt zo verschrikkelijk groot. Gelukkig reden de metro’s weer en konden we gewoon naar het hotel. Een paar charmante dames hebben ons geholpen om de weg te vinden. Aangekomen bij het hotel zagen we pas wat voor een invloed al dat water heeft. Overal lagen zandzakken voor de deur en hadden mensen muurtjes voor de deur gemetseld om het water buiten te houden. Dezelfde avond hebben we een binnenlandse vlucht geboekt om op tijd op het eiland Koh Phangan aan te komen. Op dit eiland is het een groot feest wanneer het volle maan is. Dit feest is op het strand met verschillende podia en verschillende muziek. Iedereen kleed zich met knal gele, groene of roze kleren en beschilderd zich met fluoriserende verf. Iedereen drinkt cocktails uit emmers. Een paar emmers en je hebt genoeg tot zonsopkomst. Dit is echt een geweldig feest wat je niet moet missen.

De eerste avond konden wij genieten van een preparty op het strand. De volgende avond hebben wij genoten van de beste (en mooiste) fullmoonparty ter wereld. Terwijl iedereen flink uit zijn plaat ging meende ik iemand te herkennen uit Den Bosch, mijn buurman Tom. Maar ja ik dacht, dat kan natuurlijk niet, dus we liepen een stukje door. Maar het leek toch echt Tom te zijn dus zijn toch maar ff terug gelopen. Zou lullig zijn dat hij het wel was en we hem niet gesproken hadden. Pas toen we voor Tom zijn neus stonden herkende hij ons en wisten we zeker dat Tom het was. What the hell! Kom ik zowaar mijn voormalige buurman tegen, zo’n 6000 km van huis af! Tom is ook aan het backpacken, en hij wilde net als ons de fullmoonparty niet missen. Echt gaaf, wat is de wereld toch klein. Het feest ging uiteindelijk tot in de vroege uurtjes door. Hoe laat weet ik niet precies, maar de zon stond al hoog aan de hemel.

De omgeving is hier trouwens super mooi. Blauwe zee, witte stranden en veel palmbomen. Op straat rijden allemaal pick ups die tevens als taxi dienen. ’s Avonds rijden ze af en aan om iedereen naar de feesten te brengen. De ritjes zijn echt geweldig mooi over steile weggetjes door de bergen. Dat gaat hard!
De eerste landen waren erg verschillend. Op het gebied van klimaat, cultuur, levensstandaard en verstaanbaarheid. Maar het feesten is in Thailand echt wel beter!

Dit was het wel zo’n beetje tot nu toe. We hebben de afgelopen dagen een hoop tips gekregen van wat we wel en niet moeten doen. Dus dat komt wel goed. De volgende keer meer over het zuiden, en de eilanden van Thailand.

• 12 November 2011 - 13:14

Marianne:

Hoi Mark
    Laat ik dan de eerste zijn met een reactie.
    Leuk om te lezen..En dat allemaal in 1 week. Een hele belevenis, veel foto's maken hoor.
    En dat opa en oma de hoek om kwamen rennen was nog maar een klein gedeelte van het verhaal. Zo hebben ze nl. heel schiphol door gerend hahaha.
    Maar wel lief toch.
    Geniet van alles en pas goed op elkaar.

liefs van marianne en de rest.

• 12 November 2011 - 14:25

Inge E.:

Hey Mark.
    Mooi dat je nu ook je eerste verslag hebt gemaakt.
    Wat leuk dat je zoòò ver weg nog een bekende tegenkomt. Je moet de groeten hebben van je afstudeerbegeleider van de HAS. En de groeten van ons allemaal.

Veel liefs van je moeder

• 12 November 2011 - 14:29

Gerwin:

Sjezes Markie! Die eerste week is al meteen goed als ik dat zo lees! Mooi man. Ik hoop voor je dat dit zo de aankomende acht (of meer) maanden blijft doorgaan!

Wel typisch iets voor jou dat je te laat bij het aquapark was... hahaha. Ik wacht in spanning het volgende verslag af!

Groetjes,
    Gerwin

• 12 November 2011 - 14:56

Opa En Oma:

Fijn om iets te horen.Al heel veel gezien in een week.En dan ook nog een bekende tegenkomen!Geniet ervan en veel liefs.

• 12 November 2011 - 16:27

De Varkensboertjes:

Hallo Markie net terug van een geweldige mooie grote meiboom zetten. Natuurlijk bij de fam van jou Leuk verslag en hou je taai de boeren

• 12 November 2011 - 16:37

Frans:

Hoi Mark,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Hoever moet je reizen om geen bekende meer tegen te komen?
    Geniet ervan en doe de groeten aan Bram.
    Goed goan!

• 12 November 2011 - 18:34

Thijs:

Mooi om te lezen Mark!
    Had ook al via de telefoon van Sabine wat foto's van Facebook gezien en ik moet zeggen, het ziet er machtig mooi uit!

Gr Thijs

• 12 November 2011 - 19:39

Rik:

Even kort mijn week: 4 dagen kantoor, 1 dag aan het werk in Duitsland.

Ik ben jaloers!!!!

• 13 November 2011 - 11:28

Buurvrouw Agnes :

Ha, die Mark,
    Jij hebt jouw fullmoonparty,wij hebben er ook een gehad en wel bij jullie thuis.Tjonge, daar hoef je al die k.m.ers echt niet voor te maken hoor!Wij zijn er nog van aan het bijkomen! Maar wel hartstikke leuk te lezen dat jullie het goed naar de zin hebben en al van alles hebben gezien, zelfs de 'vroegere buurman'. Over toeval gesproken. Wij wensen jullie nog heel veel reisplezier. Groetjes Harrie en Agnes

• 15 November 2011 - 16:21

Esther&Rosanne:

Hoi Mark,

Wat leuk om te kunnen lezen hoe het met je gaat en wat je meemaakt. We wensen jullie een goede voortzetting van de reis en we kijken nu al uit naar je volgende verslag! Geweldig om te lezen!

Veel liefs,
    Esther en Rosanne.

• 15 November 2011 - 17:32

Buren Gijs & Marije:

Wij geloven dat we toch maar even overkomen om te checken of het waar is wat hier allemaal geschreven wordt;-) We moeten onze buurt toch een beetje in de gaten houden;) Super leuk om te lezen! Viel Spas, geniet ervan! Groetjes buurjeugd Gijs en Marije

• 21 November 2011 - 21:41

Milou:

Marrek!

Hoe gaat het met jullie?

Schijnt bij jullie nog steeds het zonnetje zo lekker? Hier mistig joh, ik hoop dat de Sint jullie boerderij vindt in Vethuizen want het is levensgevaarlijk op de weg en het dak. (als je nog eens spreekt van de mist ingaan...) Ik ben weer benieuwd naar spannende verhalen! Groetjes!